čtvrtek 18. ledna 2018

Prezidentská volba 2018 - zajímá Vás to ?

Před dvěma dny jsem se "nechal vyprovokovat" k napsání příspěvku na facebook (postu) k prezidentské volbě. Měl jsem za to, že tím jsem, sám za sebe, k tématu řekl vše a že jediné, co udělám dál, bude, že přijdu k volbám a budu volit. A tak jsem to i napsal. Budu volit Jiřího Drahoše a vysvětlil jsem proč. Člověk míní, "pánbůh" mění, jak říká české rčení.

Vzhledem k nepřítomnosti pana starosty na mě dnes vyšlo, abych jménem města přivítal pana Jiřího Drahoše, kandidáta na prezidenta,  v Klatovech. Velmi rád!
Foto Karel Nováček

Nejen pana profesora, ale i mě potěšilo, kolik Klatovanů v časném dopoledni, za ošklivého počasí, jej přišlo pozdravit!
Foto Karel Nováček

Pan Drahoš byl viditelně ( ne "marketingově") dojat. Velmi hezky ke Klatovanům promluvil. Podstatnou část jeho promluvy zachytila místní televize FILMPRO, myslím, že stojí za to si rychlou, zdá se mi i že "nesestřihanou", tudíž bezprostřední,  reportáž poslechnout : dovolím si Vám ji nabídnout :  Jiří Drahoš v Klatovech

Atmosféru setkání zachycují i fotografie pánů Jiřího Straška ( Jiří Strašek fotí Jiřího Drahoše) či Karla Nováčka ( Karel Nováček fotí Jiřího Drahoše nebo Jiřího Tománka. I ty Vám nabízím k zhlédnutí, nabízím ty, které jsem od ních dostal :
Foto Jiří Strašek

Foto Jiří Strašek
Foto Jiří Tománek

A nyní k věci! Zaznamenal jsem poznámky a určitou, řekněme, kritiku k události ( .. a snad i mojí přítomnosti jako zástupce města na ní ..?) . Proto bych rád řekl:

Jako místostarosta Klatov : .. že zvu každého občana k druhému kolu prezidentských voleb a že prosím, aby každý volil dle svého vědomí a svědomí. Respektuji každou volbu a ctím každého voliče. Z prostého důvodu : protože patříme k sobě, je nám dáno osudem žít  "tady a teď" ( a nám v Klatovech navíc to, že žijeme v krásném a skvělém měste a kraji) a že jsme přátelé, známí, lidé.

Dodal bych jen, že za svého působení na radnici jsem měl možnost podílet se na "přijetí" (chcete-li použít toto slovo) mnoha zajímavých lidí - vždy jsme k nim byli ( jako představitelé města ) zdvořilí, přátelští a vstřícní, protože máme za to, že takoví jsme my, Klatované. Nešlo jen o pány prezidenty (velmi milý byl například Václav Klaus, mnohými kritizovaný za svoji sebestřednost),  ale i o výjimečné osobnosti mnoha profesí ( vzpomenu například pana prof. Jana Švejnara, pana Jiřího Suchého ... ), ale i lidi, které "neznají média" -  skvělá jsou např. setkání s mladými sportovci. Pan prof. Jiří Drahoš nebyl ani na radnici, ani v Klatovech poprvé, a patří k těm, kteří měli o Klatovy a region neskrývaný a nehraný zájem. Rádi jsme jej přijali.

Jako (občan) Václav Chroust bych Vám rád nabídl to, co jsem napsal na faceebook : ...a chtěl bych jen dodat, že nekritizuji nikoho za to, že volí jiného kandidáta než já. Nekritizujte proto, prosím,  za moji volbu mě. Nyní ten "post", vysvětluje vše :

O politice.
"Australský" strýc mé ženy Jack=Jaroslav, ale chce se mi říci "náš australský strýc",který nedávno ve svých 87 letech zemřel, nám kdysi řekl, že u nich platí : ve slušné společnosti se nemluví o sexu, politice a náboženství ( o víře ale ano). Svět se změnil, uplynulo skoro 30 let a o všem tom se nyní běžně mluví a píše veřejně ( otázkou zůstává, zda slušně). Dokonce se víra, politika, sex atd. míchají a mixují do politického boje.
Dnes jsem si přečetl na facebooku, že prof. Drahoš je bývalý spolupracovník STB, že je na kluky a že je to zednář a že to "není kompro", ale fakt. Fakt nevím ... nevím, co si o tom myslet! Doposud ti pánové, které jsem viděl ve čtvrtek v předvolební diskusi, diskutovali fér, s noblesou, měl jsem pocit, že se přeci jen "u nás cosi mění." Nyní tohle ! Takže "kompro, pravda" ?

Věřím jedinému "kompru=pravdě", a to tomu či té, kterou na sebe vyrobil Miloš Zeman výkonem své funkce za posledních 5 let sám. A to "kompro/pravda" o něm říká, že žije v jiném světě, než si přeji žít já. Že lže, že je zlý, že je ješitný, že jsme mu zcela ukradení, že je manipulovatelný, byť zrovna toto by jej asi urazilo nejvíc. A protože toto "kompro/pravdu" Miloš Zeman "vyrobil" sám veřejně a zcela zjevně, nebudu pro něj hlasovat, i kdyby mně hrozil holí. Ostatní "kompra" mě nezajímají.

Chtěl bych, abychom žili v "pozitivním světě". Jasně říkali, co chceme, co ne, abychom se dokázali prosadit, slušně, zdvořile, s názorem, doma i ve světě. A přitom měli pochopení pro ty druhé. Abychom za slovy "evropské či křesťanské hodnoty" neviděli jen slova. A vidím, že máme takové lidi, kteří to dokážou - vidím spoustu takových, kterým není ani třicet a "umí", vidím čtyřicátníky i lidi mé generace, vidím i starší, úctyhodné, připravené. Jejich i našim úkolem je přesvědčovat nás všechny, že stojí za to žít skutečně, ne v nějaké "nenávistné bublině," že je třeba nebát se, radovat se. Vždyť - co by byl život bez radosti, co by byl život bez lásky.

... a tím končím, dál "agitovat" nebudu. Každý ať volí dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Doufám, že oba kandidáti nás budou přesvědčovat "pozitivně", nikoliv s použitím nějakých ".....metů", ať už je řídí (tj. ty .....mety) kdokoliv.

Žádné komentáře:

Okomentovat