středa 14. října 2020

COVID 19 - poznámka ke kapacitám českého zdravotnictví : 14.10.2020

Před necelým týdnem jsem napsal na svůj blog příspěvek na téma "kapacity českého zdravotnictví" ve vztahu ke Covid(u). Vycházel jsem zejména z dat, která jsem našel v jednom zajímavém článku, o než jsem se s Vámi (se sebou v budoucnu?) chtěl podělit. A pak mě napadla "čertovská myšlenka" - nezveřejnit připravený příspěvek ihned, počkat chvíli a ověřit si, nakolik "zestárne". Počkal jsem, byť jsem si říkal, že konec článku odkazuje na krásný rozhovor s doktorem Balíkem, který rozhodně stojí za přečtení a na který jste asi (moji čtenáři😃) nenarazili v denním mediálním šumu. Situace na "covidové frontě" (někteří publicisté hovoří o tom, že jsme ve válce s covidem) se u nás během těch několika dnů dramaticky změnila. Už nemáme 5.000 "pozitivních" denně, měli jsme dokonce již dvakrát více než 8.000 "pozitivních=nakažených" (ano, už i já to tak beru) denně. O to více potřebujeme dobré zprávy.

Dobré zprávy jsou i ty obyčejné, věcné. Proto jsem hledal informace o kapacitách českého zdravotnictví, které lze aktivovat "proti covidu." Jak vidím, nehledal jsem sám a proto bych rád svůj předchozí příspěvek doplnil o několik odkazů:


1) Velmi zajímavý je článek (opět) z "dílny SEZNAMu" :  Kapacity českého zdravotnictví. Pozor - pod grafem "kapacita standardních lůžek s kyslíkem" si povšimněte možnosti zobrazit si další grafy (jsou celkem 4, článek ve svém textu nabízí jen ten první, k ostatním se musíte proklikat).

2) Oproti "kapacitám" stojí informace "jak nákaza prostupuje Českou republikou". I tento článek je ze SEZNAMu, je starší, ale data jsou v něm aktualizována (já nyní vidím aktualizaci k datu 13.10.): Jak postupuje COVID skrze ČR?

3) Nicméně tím nejzajímavějším ( z hlediska objemu a struktury informací o kapacitách českého zdravotnictví) je příspěvek na webu Hlídač státu : Kapacity nemocnic - Hlídač státu.

A to již k tématu asi stačí.

Posledně jsem končil hezkým rozhovorem s panem doktorem Balíkem. Nyní skončím tím, že Vás upozorním na rozhovor jiný - s psychologem panem profesorem Šípkem (Jiří Šípek) - myslím, že jeho tón je střízlivě uklidňující :  Psycholog je koronakrizi.





Žádné komentáře:

Okomentovat