pátek 8. února 2019

Rozloučení se s Římem

Zítra odlétáme domů. Ačkoliv se těšíme, trochu se nám bude po procházkách Římem stýskat. Než jsme vyrazili, měli jsme dojem, že "tímto do-poznáme" celý Řím. Mýlili jsme se. Je stále mnoho a mnoho, co bychom měli a mohli objevit. Příště?

A nyní, namísto "rozloučení se", přidám několik obrázků. Zvolil jsem krutou metodu. Z každého dne pouze dva. Zdaleka to nejsou ty nejhezčí, nejzajímavější atd. ... mně se ale líbí. Jsou to ty, které se mně vybavily, které mě upoutaly, když jsem letmo procházel ten který den.

Den první : Let a ubytování se,Vašík letěl poprvé, já po šestnácti létech:

Tady jsme bydleli, příjemný apartmán ve čtvrti Navona.


Den druhý : Andělský hrad a Andělský most. Z hradu je fantastický výhled na město.



Den třetí : Ačkoliv toho bylo tento den dost, milujeme náměstí Navona a celé okolí. Kdo by nemiloval?



Den čtvrtý : Velký výšlap do Trastavere, na Janikulum. Skvělé výhledy na celý Řím. Přesto sem dávám "sv. Vojtěcha" a za všechny milé a sympatické římské čísníky jejich kolegu z Trastavere. Byl super.



Den pátý : Řím jsou jezuité a jezuité jsou Řím, že? Dva jejich kostely, Il Gesú a San Ignazio de facto definovaly baroko. Nelze je pominout:



Den šestý : Opět platí, bylo to krásné a bylo toho dost. Nachodili jsme více než 18 km, viděli jsme skvělé věci, ale nezbývá než nabídnout dva Berniniho "detaily" z galerie Villa Borghese!



Den sedmý  Pomyslné "farewell", OK, obrázek první je ze Santa Maria Popolo, Caravaggio, obrázek druhý je Ara Pacis - což je i má "nultá hádanka" pro čtenáře mého blogu. Co to je ?



A hádanky závěrem, pro ty, co je mají rádi :

Hádanka první : kdo je tento muž?


Hádanka druhá a těžší: "co" či "kdo" to je a kde se tato socha nachází?


Hádanka třetí a nejtěžší: Kdo to je ? Kdo tento obraz namaloval? ... a vzpomenete si na příběh tohoto mladého muže?


Brzy na shledanou.

Žádné komentáře:

Okomentovat